Sähköisen huoltokirjan käyttöohjeet

Rekisteröityminen ja kirjautuminen

Etusivun oikeasta yläkulmasta voit rekisteröityä palvelun käyttäjäksi. Anna sähköpostisoitteesi ja luo salasana.  Salasanan on oltava vähintään 8 merkkiä pitkä, sisältäen vähintään yhden ison ja pienen kirjaimen sekä yhden numeron.

Sähköpostiosoitteella ja salasanalla kirjaudut jatkossa palveluun etusivun oikeasta yläkulmasta.

Emme luovuta sähköpostiosoitettasi kolmansille osapuolille.

 

Palvelupaketin valinta

Valitse palvelupaketti tarpeittesi mukaan. Maksulliset palvelupaketit voit maksaa luottokortilla, verkkopankissa tai perinteisesti paperilaskulla. Saat palvelun heti käyttöösi ja voit aloittaa sähköisen huoltokirjan käytön.

Omista asetuksista voit milloin tahansa päivittää palvelupaketin vastaamaan paremmin tarpeitasi.

 

Maksuehdot

Pankkimaksut

Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Checkout Finland Oy, me välitämme maksusi verkkokauppiaalle. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.

Maksutoimeksiantopalvelua käyttäessäsi sinua sitoo seuraavat ehdot: Maksutoimeksiantopalvelun ehdot.

Luottokorttimaksut

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard-, Debit MasterCard – ja American Express -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa -, MasterCard SecureCode – ja American Express SafeKey -todentamispalvelut. Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.

 

Laitteiden lisääminen

Valitse ”Uusi laite”

Voit nimetä eri tuoteryhmiä, joihin lisäät laitteesi. Laitteen lisätiedoissa voit antaa yksityiskohtaisemmat tiedot. Voit myös lisätä laitteesi valokuvan sekä muita tarpeellisia tiedostoja.

Vanhan perinteisen huoltokirjan voit skannata ja tallentaa myös laitetietoihin.

 

Valtuutuksen luominen

Valitse ”Luo valtuutus”

Valitse näkeekö valtuutettu vain omat tekemänsä huollot vai kaikki laitteellesi tehdyt huollot.

Luo valtuutuskoodi ja lähetä se sähköpostilla valtuutetulle. Kun valtuutettu on vastaanottanut valtuutuksen hän voi tehdä laitteellesi huoltoja.

Jos olet Pro käyttäjä ja haluat ohjata huoltomuistutukset suoraan valtuutetuille, sinun pitää luoda ensin huoltovaltuutukset. Kun henkilö on vastaanottanut sen sovelluksessa, voit valita hänet huoltomuistutuksen saajaksi.

Voit lisätä tarvittaessa useita valtuutuksia samalle laitteelle.

 

Valtuutuksen saaminen

Kun saat ilmoituksen huoltovaltuutuksesta, kirjaudu palveluun ja syötä saamasi koodi palveluun.

Voit valtuutettuna lisätä huoltoja suoraan valtuuttajasi laitetietoihin.

Muista, että huollot täytyy tehdä aika-ikkunan sisällä. Jos huoltoja ei tehdä, järjestelmä lähettää ilmoituksen huoltomuistutuksen tekijälle. Voit saada huoltomuistutuksen kertaluonteisesti, viikoittain, kuukausittain tai vuosittain.

 

Aikaikkuna

Kerta- ja viikko-huolto tehtävä 3 pv ennen tai viimeistään 3 pv määräpäivästä.

Kuukausihuolto tehtävä 7 pv ennen tai viimeistään 7 pv määräpäivästä.

Vuosihuolto tehtävä 30 pv ennen tai viimeistään 30 pv määräpäivästä.

 

Huoltomuistutus

Paina ”lisää huoltomuistutus” laitetiedoissa.

Nimeä huoltomuistutus haluamallasi tavalla ja valitse huoltomuistutukselle päivämäärä. Valitse myös, kuinka usein se toistetaan.

Jos käytät palvelua ilmaiseksi, sähköpostimuistutuksen saajaksi voit valita vain itsesi. Päivitä Pro tai Pro + versioon jos haluat ohjata muistutuksen suoraan valtuutetulle henkilölle.

Jos olet Pro käyttäjä ja haluat ohjata huoltomuistutuksen suoraan valtuutetulle, sinun pitää luoda ensin huoltovaltuutus. Sen jälkeen, kun henkilö on vastaanottanut sen sovelluksessa, voit valita hänet huoltomuistutuksen saajaksi.

Voit lisätä tarvittaessa useita huoltomuistutuksia samalle laitteelle.

 

Automaattinen huoltovahti

Kun luot huoltomuistutuksia Pro tai Pro + käyttäjänä, voit ohjata sähköpostimuistutuksen suoraan valtuutetulle.

Valtuutetun pitää tehdä huolto alla olevan aika-ikkunan sisällä. Jos valtuutettu ei tee huoltoa, järjestelmä lähettää huoltomuistutuksen tekijälle ilmoituksen heti ensimmäisenä päivänä aika-ikkunan umpeuduttua.

Kerta- ja viikko-huollon voi tehdä 3 pv ennen määräpäivää tai viimeistään 3 pv sen jälkeen.

Kerran kuukaudessa olevan huollon voi tehdä 7 pv ennen määräpäivää tai 7 pv sen jälkeen.

Vuosihuollon voi tehdä 30 pv ennen määräpäivää tai 30 pv sen jälkeen.

 

 

 

Huoltojen lisääminen

Valitse ”lisää huolto”

Annan huollon tiedot ja mahdolliset lisätiedot. Voit myös lisätä liitetiedostoja. Tallenna huolto ja se näkyy heti tehdyissä huolloissa.

 

Lisää huomio

Voit laitetiedoissa lisätä huomioita laitteillesi.

Voit muistuttaa itseäsi esimerkiksi ennen seuraavan huollon tekemistä. Huomiot näkyvät vain itselle ja ne voi poistaa heti kun asia ei ole enää ajankohtainen!

 

Huoltohistorian siirto

Sovelluksen käyttäjät hallitsevat itse laitetietojaan. Tämä mahdollistaa huoltohistorian siirron omistajanvaihdostilanteissa toiselle sovelluksen käyttäjälle.

Valitse laite jonka huoltohistorian haluat siirtää ja paina ”siirrä huoltohistoria” Muista, että olet siirtämässä laitteen huoltohistoriaa toiselle henkilölle pysyvästi. Huoltohistorian siirtoa ei voida enää peruuttaa, kun toinen henkilö on käyttänyt luomasi koodin.

 

Käyttöoikeuksien lisääminen

Käyttöoikeudet lisätään ja poistetaan omissa asetuksissa. Vain Pro + asiakkaat voivat lisätä käyttöoikeuksia.